66 Ettől fogva tanítványai közül sokan visszavonultak, és nem jártak vele többé.
67 Jézus ekkor megkérdezte a tizenkettőtől: Vajon ti is el akartok menni?
68 Simon Péter így felelt: Uram, kihez mennénk? Örök élet beszéde van nálad.
69 És mi hisszük és tudjuk, hogy te vagy az Istennek Szentje.
70 Jézus így válaszolt nekik: Vajon nem én választottalak ki titeket, a tizenkettőt?
Egyikőtök mégis ördög. 71 Júdás Iskáriótesre, Simon fiára értette ezt, mert ez akarta őt elárulni,
egy a tizenkettő közül.
AZ IGE MELLETT – VLADÁR GÁBOR IGEMAGYARÁZATA
(68) „Örök élet beszéde van nálad.” (Jn 6,66–71)
A „kemény” beszédről kialakult vita miatt sokan kiváltak a tanítványi körből.
AZ IGE MELLETT – VLADÁR GÁBOR IGEMAGYARÁZATA
(68) „Örök élet beszéde van nálad.” (Jn 6,66–71)
A „kemény” beszédről kialakult vita miatt sokan kiváltak a tanítványi körből.
Ez a kilépési hullám áll Urunknak a 12 tanítványhoz intézett kérdése mögött:
„Vajon ti is el akartok menni?” (67).
Péter, a tizenkettő nevében is, először ellenkérdéssel, majd hitvallással válaszol:
„Uram, kihez mehetnénk?” Ha téged elhagynánk, ez kilátástalan visszalépést jelentene számunkra, mert egyedül nálad van az „örök élet beszéde”.
De mi már „hisszük és tudjuk” is, hogy kicsoda vagy: „az Istennek Szentje” (69).
„Hit és tudás”, ebben a felcserélhetetlen sorrendben, minden Istenről való beszéd alapvető foglalata. Világunkban úgy bízunk meg valakiben, hogy előbb megismerjük őt, Isten világában ez fordítva van. Minden tudomány hitünk szolgálatában állhat, és segíthet abban, hogy hit és tudás elválaszthatatlanul, mégis elegyítetlenül álljon egymás mellett. Így maradhat meg a hit hitnek.
E gyönyörű hitvallásnak mintegy ellentéte Júdás számunkra érthetetlen árulása (70k).
Urunk választotta őt tanítványul, tudta mire készül, isteni irgalmával mégis maga mellett hordozta. Mindez azt jelenti, hogy az isteni kiválasztás nem zárja ki emberi felelősségünket.
Ezért kérdezi Urunk tőlünk is: „Vajon ti is el akartok menni?”.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése